Käyttöehdot

Sopimusehdot

1. Rekisteröityminen

1.1. Tilauksen tekeminen ei edellyttää rekisteröitymistä. Tehdessään tilausta ensimmäistä kertaa asiakkaan asikas voi kuitenkin halutessaan:
a) Rekisteröityä asiakkaaksi Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot. Rekisteröityminen nopeuttaa jatkossa uusien tilausetn tekemistä.
b) Antaa suostumuksensa, että Pohjolan Luonto ja Kala rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.

1.2. Asiakas sitoutuu antamaan oikeat tiedot.

1.3. Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (044 560 8245). Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Pohjolan Luonto ja Kala Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse, ennen tilauksen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on lähetetty.
2.4. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Pohjolan Luonto ja Kalalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja, lukuun ottamatta selkeitä virheitä.

3. Hinnat

3.1. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR) ja hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %) Pohjolan Luonto ja Kala Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin selvissä hinnoittelu virheissä.
3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.
4.2. Silloin kun tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pohjolan Luonto ja Kala Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joita ei tilaushetkellä ole varastossa, toimitetaan tilaus kokonaisuudessaan, kun puuttuvaa tuotetaa saadaan varastoon.
4.4. Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti Suomen Postin välityksellä tai asiakkaan noutamana myymälästä, ellei muuta erikseen sovita.


5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Ennakkotilisiirto. Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista. Maksuosoituksen suuruus ja tilinumero selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta.
b) Postiennakko. Maksu suoritetaan postissa lähetystä noudettaessa. Lähetys luovutetaan kuluttajalle maksua vastaan. Mikäli kuluttaja haluaa tilauksen postiennakolla, maksaa hän postiennakosta aiheutuvat ylimääräiset kulut.
c)Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Pohjolan Luonto ja Kala toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.
 
Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai
MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.
 
Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830
 

d) Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

e) Klarna tili

Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarna Tili maksutapaa. Klarna Tilillä maksaessasi Klarna Oy avaa ensimmäisen tilauksen yhteydessä sinulle tilin automaattisesti.

Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai kaupan kassalla tarjotuissa kiinteämmissä maksuaikatauluissa (3-36 kk), kun ostoksesi ylittää 100 €.

Kaikki Klarna Tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarna Tilillä muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarna Tilillä maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Osamaksuvaihtoehtojen kulut:

Maksuaika Vuosikorko Avausmaksu Laskutusmaksu
3kk 0% 9,90 € 3,95 €
6kk 0% 19 € 3,95 €
12kk 0% 29 € 3,95 e
24kk 9,95% 29 € 3,95 €
36kk 9,95% 29 € 3,95 €
Tili 22% 0 € 3,95 €

Muista lukea huolellisesti Klarna Tilin maksuehdot osoitteessa: http://www.klarna.com/klarna-tiliehdot.pdf


Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa http://www.klarna.fi

f) Klarna lasku

Osta nyt, maksa jälkikäteen!

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika aina 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja
  • Kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus*
  • Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi
  • Mahdollisuus maksaa lasku myös erissä

Laskutusmaksu 2.90 € per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

* Ei koske kaikkia tuotteita, esim. lentomatkoja, tapahtumia tai räätälöityjä tuotteita.

Klarna AB, yritys- ja yhteisötunnus 556737-0431

g) Alle 15-vuotialla tulee olla huoltajan lupa ostokseen.
h) 15-18 tulee olla huoltajan lupa, silloin kuin ei ole kyse hänen omalla työllään hankkimista varoista.

6. Palautukset

6.1. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien (*). Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
Jos palautettava tuote ei ole enää virheetön, eli tuote ei ole enää myyntikuntoinen normaalilla hinnalla, Pohjolan Luonto ja Kala Oy:llä on oikeus pienentää palautettavaa rahasummaa tuotteen arvon pudotuksen verran.

* Ei koske kaikkia tuotteita, esim. lentomatkoja, tapahtumia tai räätälöityjä tuotteita. 

6.2. Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@vakuumi.fi tai puhelimitse numeroon 044 560 8245 ENNEN tuotteen palauttamista

6.3 Yrityksien ja yhteisöjen palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautusmahdollisuuksista tulee tiedustella etukäteen Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n asiakaspalvelusta. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään postikulut.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisen ajan kuluessa Pohjolan Luonto ja Kala Oy:lle, joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@vakuumi.fi, puhelimitse numeroon 044 560 8245 tai postitse osoitteeseen Pohjolan Luonto ja Kala, Puotitie 2, 17200 VÄÄKSY. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Pohjolan Luonto ja Kalan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6.2). Palauttaminen tapahtuu reklamoinnin jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Pohjolan Luonto ja Kala palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Pohjolan Luonto ja Kala ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
10.2 Mahdolliset sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Lahden käräjäoikeudessa.