Toimitusehdot

Toimitustavat Suomeen ovat:

• Posti
• Smart post
• Matkahuolto
• Nouto noutolaatikosta osoitteesta: Kaatokuja 1, 17200 VÄÄKSY.

 

Toimitustavat EU-alueelle ovat:
• Posti
• Smart post

 

Toimituskulut

Toimituskulut vaihtelevat paketin valitun palvelun, painon ja koon mukaan. Noudatamme Postin/ Matkahuollon kuljetushinnastoa. Pienet erot kuljetushinnastoon ovat mahdollisia johtuen automaattisesta kuljetusmaksun laskennasta. Lopulliset kuljetuskulut näkyvät tilausta viimeisteltäessä ennen varsinaista tilausvahvistusta. Paketti saapuu lähimpää Postin noutopisteeseen tai Matkahuollon toimipisteeseen, ellei muuta noutopistettä ole valittu. Valitessasi noudon noutolaatikosta, tilaukseen ei tule toimitusmaksua.

 

Toimitusaika

Mikäli tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaika on kahdesta viiteen (2-5) työpäivään maksamisesta, kun toimitus tapahtuu Suomeen. Tuotteen toimitustilanne näkyy tilauksen yhteydessä. Toimitustieto on reaaliaikainen, mutta siinä saattaa esiintyä epätarkkuuksia, jos samaa tuotetta on tilaamassa useampi henkilö samaan aikaan.

Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pohjolan Luonto ja Kala Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. Sovimme asiakkaan kanssa aina tuotteiden osatoimituksesta etukäteen.

Kun lähetämme paketin, saat sähköpostilla siitä tiedon. Samalla saat myös paketin seurantakoodin.

 

Nouto noutolaatikosta:

Kun tilauksen toimitustavaksi on valittu "Nouto noutolaatikosta", voi tuotteet käydä noutamassa kellon ympäri käyntiovemme edessä olevasta noutolaatikosta aikaisintaan klo 12 seuraava arkipäivänä tilauksesta, osoitteessa Kaatokuja 1, 17200 Vääksy. Ilmoitamme, kun tuote on noudettavissa laatikosta ja annamme samalla muut noutoon liittyvät ohjeet. Tarvittaessa voit myös soittaa (044 560 8245) ja kysyä mahdollisuutta aikaisempaan noutoon.

Kovalla pakkasella vakuumikonetta ei voi tilata noutolaatikkoon - tällöin kannattaa soittaa ja tiedustella noudon mahdollisuutta erikseen!

 

Palautukset

Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotepakkauksen tulee olla ehjä, tuotteessa ei saa olla käytön jälkiä, eikä sen päälle saa olla liimattu postitukseen liittyviä tarroja vaan tuotteen tulee olla joko erillisessä lähetyslaatikossa tai muuten suojattuna.

Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@vakuumi.fi tai puhelimitse numeroon 044 560 8245 ennen tuotteen palauttamista.

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta. Pakkaa lähetys huolellisesti.

Myös takuukorjauspalautukset tehdään alla olevan ohjeen mukaisesti. Takuu ja korjaustapauksissa tulosta ja täytä mukaan huoltolomake www.vakuumi.fi/huolto sivun alalaidasta. Takuu- ja korjaustapauksissa olethan meihin aina ensin yhteydessä p. 044 560 8245

 

Palauttaminen Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai Postin palvelupisteeseen saamasi ohjeen mukaan.

 

Palauttaminen ilman Helposti-koodia

Voit palauttaa lähetyksen Postin palvelupisteen kautta. Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 615191 (logistiikan sopimustunnuksemme) ja vie lähetys postiin.

Palautus lähetetään osoitteeseen: Pohjolan Luonto ja Kala Oy, Kaatokuja 1, 17200 VÄÄKSY.

Jos palautettava tuote ei ole enää virheetön, eli tuote ei ole enää myyntikuntoinen normaalilla hinnalla, Pohjolan Luonto ja Kalalla on oikeus pienentää palautettavaa rahasummaa tuotteen arvon pudotuksen verran.

Yrityksien palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautus mahdollisuuksista tulee tiedustella etukäteen Pohjolan Luonto ja Kalan asiakaspalvelusta. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään ainakin postikulut.

 

Paketin vastaanottaminen

Asiakkaan tulee heti paketin noudettuaan tarkistaa, että hänen vastaanottamansa tuote on kunnossa ja että asiakas on saanut oikeat tuotteet. Jos tuotteiden kunnossa on huomautettavaa tai tilauksesta puuttuu tuotteita, on asiakkaan oltava mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Paketti voi vaurioitua kuljetuksen aikana. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tai vastaanotettaessa tarkistaa sen kunto. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote on vaurioitunut, tee heti asiasta vahinkoilmoitus Postiin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.



Sopimusehdot


Rekisteröityminen
Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakas voi kuitenkin halutessaan:

  • Rekisteröityä asiakkaaksi Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot. Rekisteröityminen nopeuttaa jatkossa uusien tilausten tekemistä.
  • Antaa suostumuksensa, että Pohjolan Luonto ja Kala rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.

Asiakas sitoutuu antamaan oikeat tiedot. Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

 

Tilauksen sitovuus
Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Pohjolan Luonto ja Kala Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on lähetetty. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Pohjolan Luonto ja Kalalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja, lukuun ottamatta selkeitä virheitä.

 

Hinnat
Voimassa oleva hinta on euroissa (EUR) ja hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %) Pohjolan Luonto ja Kala Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut.

 

Maksuehdot

Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

 

Korttimaksu (Visa, Visa Electron tai MasterCard)

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Pohjolan Luonto ja Kala toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7

Ohjelmakaari 10

40500 JYVÄSKYLÄ

Puhelin: 0207 181830

 

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


Klarna -lasku

Osta nyt, maksa jälkikäteen!

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä. Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä. Maksuaika aina 14 vuorokautta. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja. Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi. Mahdollisuus maksaa lasku myös erissä.

Laskutusmaksu 2.90 € per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. (Klarna AB, yritys- ja yhteisötunnus 556737-0431)

Alle 15-vuotialla tulee olla huoltajan lupa ostokseen. 15-18 -vuotiailla tulee olla huoltajan lupa, silloin kuin ei ole kyse hänen omalla työllään hankkimista varoista.


Klarna Tili

Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarna Tili maksutapaa. Klarna Tilillä maksaessasi Klarna Oy avaa ensimmäisen tilauksen yhteydessä sinulle tilin automaattisesti. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai kaupan kassalla tarjotuissa kiinteämmissä maksuaikatauluissa (3-36 kk), kun ostoksesi ylittää 100 €. Kaikki Klarna Tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarna Tilillä muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti. Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarna Tilillä maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Osamaksuvaihtoehtojen kulut:

Maksuaika

Vuosikorko

Avausmaksu

Laskutusmaksu

3kk

0%

9,90 €

3,95 €

6kk

0%

19 €

3,95 €

12kk

0%

29 €

3,95 e

24kk

9,95%

29 €

3,95 €

36kk

9,95%

29 €

3,95 €

Tili

22%

0 €

3,95 €

Muista lukea huolellisesti Klarna Tilin maksuehdot osoitteessa: http://www.klarna.com/klarna-tiliehdot.pdf

Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa http://www.klarna.fi


Verkkokaupan lasku

Pohjolan Luonto ja Kala Oy voi laskuttaa asiakasta laskulla neljäntoista (14) päivän maksuajalla. Jokaisesta lähetetystä maksumuistutuksesta peritään viiden (5) euron maksumuistutuskulu. Ei laskutuslisämaksua. Tavaran omistusoikeus siirtyy ostajalle vasta, kun koko kauppahinta on maksettu.


Ennakkotilisiirto

Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista. Maksuosoituksen suuruus ja tilinumero selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta

 

Ylivoimainen este (Force majeure)

Pohjolan Luonto ja Kala ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.


Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Lahden käräjäoikeudessa.