Toimitusehdot

Toimitustavat Suomeen ovat:

Posti (lähtee varastolta tiistaisin ja torstaisin)
Matkahuolto (lähtee varastolta maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin)
Nouto noutolaatikosta osoitteesta: Kaatokuja 1, 17200 VÄÄKSY.

Nouto noutolaatikosta: Kun tilauksen toimitustavaksi on valittu "Nouto noutolaatikosta", voi tuotteet käydä noutamassa kellon ympäri käyntiovemme edessä olevasta noutolaatikosta aikaisintaan klo 12 seuraava arkipäivänä tilauksesta, osoitteessa Kaatokuja 1, 17200 Vääksy. Ilmoitamme, kun tuote on noudettavissa laatikosta ja annamme samalla muut noutoon liittyvät ohjeet. Tarvittaessa voit myös soittaa (044 560 8245) ja kysyä mahdollisuutta aikaisempaan noutoon.

HUOM! Kovalla pakkasella vakuumikonetta ei voi tilata noutolaatikkoon - tällöin kannattaa soittaa ja tiedustella noudon mahdollisuutta erikseen!

 

Toimitustavat EU-alueelle ovat:
• Posti
• Smart post

 

Toimituskulut

Toimituskulut vaihtelevat paketin valitun palvelun, painon ja koon mukaan. Noudatamme Postin/ Matkahuollon kuljetushinnastoa. Pienet erot kuljetushinnastoon ovat mahdollisia johtuen automaattisesta kuljetusmaksun laskennasta. Lopulliset kuljetuskulut näkyvät tilausta viimeisteltäessä ennen varsinaista tilausvahvistusta. Paketti saapuu lähimpää Postin noutopisteeseen tai Matkahuollon toimipisteeseen, ellei muuta noutopistettä ole valittu. Mikäli paketti toimitetaan asiakkaan valitseman noutopisteen mukaisesti, mutta asiakas haluaa paketin uudelleen lähetettäväksi toiseen noutopisteeseen, perimme asiakkaalta uudelleen lähettämisestä syntyneet kustannukset. Mikäli olet valinnut noutopisteeksi Postin automaatin, Posti voi jakaa paketin myös lähimpään vapaana olevaan toimipisteeseen, mikäli valitsemasi automaatti on täysi. Valitessasi noudon noutolaatikosta, tilaukseen ei tule toimitusmaksua.

 

Toimitusaika

Mikäli tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaika on kahdesta viiteen (2-5) työpäivään maksamisesta, kun toimitus tapahtuu Suomeen. Tuotteen toimitustilanne näkyy tilauksen yhteydessä. Toimitustieto on reaaliaikainen, mutta siinä saattaa esiintyä epätarkkuuksia, jos samaa tuotetta on tilaamassa useampi henkilö samaan aikaan.

Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pohjolan Luonto ja Kala Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Jos tilattua tuotetta ei ole tilaushetkellä ollut varastossa, jää koko tilaus odottamaan puuttuvaa tuotetta, ellei muuta sovita. Olemme tällaisissa tilanteissa aina yhteydessä asiakkaaseen. Asiakkaan niin halutessa voimme jakaa tilauksen kahteen osaan niin, että lähetämme varastossa olevat tuotteet ensin ja puuttuvat tuotteet jälkitoimituksena, mutta jälkitoimituksesta joudumme laskuttamaan vielä lisäksi siitä syntyneet postituskustannukset.

Jos olet antanut sähköpostiosoitteesi tilausta tehdessäsi, saat paketin seurantakoodin sähköpostiisi kun tilauksesi on käsitelty ja lähetetty. 

 

Paketin vastaanottaminen

Asiakkaan tulee heti paketin noudettuaan tarkistaa, että hänen vastaanottamansa tuote on kunnossa ja että paketissa on oikeat tuotteet. Jos tuotteiden kunnossa on huomautettavaa tai tilauksesta puuttuu tuotteita, on asiakkaan oltava mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Paketti voi vaurioitua kuljetuksen aikana. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tai vastaanotettaessa tarkistaa sen kunto. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote on vaurioitunut, tee heti asiasta vahinkoilmoitus Postiin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. 

 

Palautukset

Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotepakkauksen tulee olla ehjä, tuotteessa ei saa olla käytön jälkiä, eikä sen päälle saa olla liimattu postitukseen liittyviä tarroja vaan tuotteen tulee olla joko erillisessä lähetyslaatikossa tai muuten suojattuna. 

Jos palautettava tuote ei ole enää virheetön, eli tuote ei ole enää myyntikuntoinen normaalilla hinnalla, Pohjolan Luonto ja Kalalla on oikeus pienentää palautettavaa rahasummaa tuotteen arvon pudotuksen verran.

Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@vakuumi.fi tai puhelimitse numeroon 044 560 8245 ennen tuotteen palauttamista. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. 

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin tai matkahuollon kautta. Pakkaa lähetys huolellisesti.

Vastaanotettuamme palautuksen ja tarkistettuamme tuotteen kunnon, hyvitämme teille palautuneiden tuotteiden arvon sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt tilatessanne. Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitämme myös toimituskustannukset. Osan tilauksen tuotteista jäädessä asiakkaalle emme palauta toimituskustannuksia. Emme myöskään korvaa toimituskuluja silloin, jos tuote on palautettu muuten kuin meidän palautustunnuksellamme.  

Myös takuukorjauspalautukset tehdään alla olevan ohjeen mukaisesti. Takuu ja korjaustapauksissa tulosta ja täytä mukaan huoltolomake www.vakuumi.fi/huolto sivun alalaidasta. Takuu- ja korjaustapauksissa olethan aina ensin yhteydessä meihin p. 044 560 8245

Yrityksien palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautus mahdollisuuksista tulee tiedustella etukäteen Pohjolan Luonto ja Kalan asiakaspalvelusta. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään ainakin postikulut.

 

Ohje palauttamiselle

Voit palauttaa lähetyksen Postin tai Matkahuollon palvelupisteen kautta.

Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme:

POSTIN KAUTTA PALAUTETTAESSA: 615191 

MATKAHUOLLON KAUTTA PALAUTETTAESSA: 9509750

Sekä osoitteemme: Pohjolan Luonto ja Kala Oy, Kaatokuja 1, 17200 VÄÄKSY.

 

Noutamatta jätetyt paketit

Mikäli tilausta ei noudeta noutopisteeltä säilytysajan puitteissa,palautuu tilaus meille takaisin automaattisesti ja veloitamme tästä 10€ käsittelykulun. Paketin meille palauduttua palautamme asiakkaalle ostosumman, josta vähennetään yllämainitut käsittelykulut. Jos asiakas kuitenkin haluaa, että paketti lähetetään uudestaan hänelle veloitamme tästä uudet lähetyskulut valitun toimitustavan mukaan.



Sopimusehdot


Rekisteröityminen
Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakas voi kuitenkin halutessaan:

  • Rekisteröityä asiakkaaksi Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot. Rekisteröityminen nopeuttaa jatkossa uusien tilausten tekemistä.
  • Antaa suostumuksensa, että Pohjolan Luonto ja Kala rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.

Asiakas sitoutuu antamaan oikeat tiedot. Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

 

Tilauksen sitovuus
Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Pohjolan Luonto ja Kala Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on lähetetty. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Pohjolan Luonto ja Kalalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja, lukuun ottamatta selkeitä virheitä.

 

Hinnat
Voimassa oleva hinta on euroissa (EUR) ja hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %) Pohjolan Luonto ja Kala Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut.

 

Maksuehdot

Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

 

Korttimaksu (Visa, Visa Electron tai MasterCard)

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Pohjolan Luonto ja Kala toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7

Ohjelmakaari 10

40500 JYVÄSKYLÄ

Puhelin: 0207 181830

 

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

Lasku tai osamaksu (Klarna)

Klarnan maksutavat:

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 30 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdotäältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.


Verkkokaupan lasku

Pohjolan Luonto ja Kala Oy voi laskuttaa asiakasta laskulla neljäntoista (14) päivän maksuajalla. Jokaisesta lähetetystä maksumuistutuksesta peritään viiden (5) euron maksumuistutuskulu. Ei laskutuslisämaksua. Tavaran omistusoikeus siirtyy ostajalle vasta, kun koko kauppahinta on maksettu.


Ennakkotilisiirto

Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista. Maksuosoituksen suuruus ja tilinumero selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta

 

Ylivoimainen este (Force majeure)

Pohjolan Luonto ja Kala ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Pohjolan Luonto ja Kala Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.


Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Lahden käräjäoikeudessa.